torsdag 28 maj 2009

Sockersöt rom.


Han -  Vi åker till Acapulco och då menade han inte skräp hotellet på söder,  sög på  A karamellen i några dagar.
Livet ville annat så hon tackade nej.
Många år senare har total hjärtekross sitter på stol mitt i rum dreglar o glor.
Han ringer - Packa väska babe vi drar till Kuba i morgon.
Splitter i hjärta gaffas ihop.
Han sitter i första klass jag med pöbeln.
Resan ner bara affär ett hus ska köpas men för att få köpa slottet måste äktenskap med storväxt tjusig kubanska äga rum.
Hissen sköts av en liten tant rosa papiljotter ler tandlöst trycker på upp knapp.
Det var en gång och detta hus var det fina hotellet. Vi ska högst upp fattar inte vad gumman med mintgrön hårborttagnings kräm under snok säger men hon verkar snäll får varm kram.
Liten dörr till tak öppnas upp duvslag slår mig ner vid kant dinglar ben under fötter ligger grådisig stad.
Duvor kuttrar sol försöker titta fram. I en av lägenheterna bor en ensam ung kanske lite efterbliven kvinna något fattades men vet ej vad.
Hon bor stort sitter vid bord kolorerar foton till skräckbilder kritvita tänder psykblåa ögon.
Jag lovar att skriva till henne.
Vi får middag på tak blir sjuk.
De ska titta på slott släpar mig fram vill bara spy i varje hörn sol gassar jag frossar. Köper sockersöt rom på petflaska fnittrar fram.
Han ska stanna kvar jag ska hem får grönt jättepiller av tant för att klara resa.
Gaffan släpper taget om kross vill inte hem borta bäst.
Första dygnet hemma tror att jag frisk blivit för att följande dag vakna upp very merry dålig.
Taxi till sös inkvartering ala isolering.
Skriver brev till ung kvinna som jag aldrig lyckas posta.

Inga kommentarer: