tisdag 5 maj 2009

Alkomongot.


Jag är på dåligt humör åkt på småstryk. Har tre fula snitt i ansiktet tunna men det ser rent fördjävlig ut. Orkar inte sätta mig på tunnelbanan promenerar till centralen, dålig ide, folk har en, nej men oj stackars lilla krake blicken. Den som först stirrar för att sen slå ner i backen.
Blir på ännu sämre humör försöker dra luvan över ansiktet. Lägenheten är trashad krashad.
Mamma kommer hem om två dagar tills dess måste den vara topp. Nytt porslin behövs tjej följer med mig in på Åhlens, ska man snatta så ska man snatta. Går först upp till sko avdelningen plockar upp ett par fina reebook tar av mig sunkskor ställer dem på fin skornas plats. Knyter fin skorna. Skrattar lite när jag tänker på den som hittar sunkskorna i hyllan.
På porslinavdelning hittar vi en bricka som vi fyller med kopp o gott o fat. Rulltrappa ner ut genom stor ingång.
Har en synth den som lillebror skulle få i ett förvaringsskåp där lägger jag porslinet, synthen måste säljas behöver pengarna till uppfix av hem.
Vi dricker cola på nästan dygnet runt öppna fiket smular ner koffein piller, jag vill inte åka hem.
Är rädd för att alkomongot ska dyka upp igen. Han som mamma bara kan kommunicera via en gosedjurskoala när han får psykbryt.
Arizona indianen köper min synth för en hundring kör ut oss till lägenheten som vi städar hel och ren.
Snitten i ansiktet blir orsaken till att fältassistenterna lägger märke till min 24/7 existens i stan.
Jag säger att jag mår bra.

Inga kommentarer: