torsdag 7 maj 2009

Fula kangols o HP Lovecraft.


Norpade en vit kangol på hattbaren vid götgatan. Såg ut som en ful svamp i den någon snäll gav mig en svart Def jam  keps istället. Jag hade packat en liten väska inför hemsemestern. Sätter mig på golvet i mitt nya liv. Plockar upp några burkar spritpennor den fula vita kangolen sitter tyst och tänker lite.
Ok jag ska stanna här i nästan 3 år, pennorna kommer ruttna burkarna slamma igen och hatten den e ful och antagligen kommer jag att vara äldre och kanske vilja annat gick ut på gården och slängde allt i soptunnan.
Mina buddies de kommande åren blev. 
1. Solklar psykopat som slog en när man inte bytte tvkanal på order. Han kallade sin flickvän för gäddan. Han var chef sist jag hörde nått.
2. Snäll söt hårdrocksbrud med hemmaproblem. Gift och barn.
3. Smart mytoman, han introducerade mig in i HP Lovecraft världen. Och fick mig att börja teckna för rollspel. Han gjorde en utflykt i betalmilitär branschen.
4. Snäll snubbe i kostym finskor men alltid hål i stumpor mycket parfym planscher på hotta bilar o girls. Hans högst dröm var att bli fotomodell och rik. Han blev porrskådis. 
5. Sen hon min favorit som sniffade lim och snodde min pennvässare när hon skulle ta livet av sig. Hon mår nog bra där ute någonstans.
De kommande åren var på ett sätt rätt overkliga världen bestod först bara av gården. Senare var jag tvungen att gå nian för att få slutbetyg. Några i skolan visste vem jag var och trodde det skulle bli fun. De blev riktigt besvikna, jag gick dit bara för att få bra betyg inte för att vara social o hitta på hyss. Efter skolan var vi tvungna att åka hem direkt. 
När jag öppnade mitt betyg hade jag lust att döda min lärare. 



1 kommentar:

Hertigen sa...

Smart tvista ännu de lärde om, och den där utflykten lämnade en sur, unken fryst fiskpinnesmak kvar i det som vissa kallar själ, som min Dr RomGrogg fortfarande försöker trassla ut tillsammans med allt annat som tydligen påverkar mitt "normala" liv. Personligen så smakar jag nog lite fiskpinne än doftar grått.