söndag 31 maj 2009

Redneck Nya Zeeland

Vi är på andra sidan jorden och jag kan plötsligt somna utan problem, resan dit lång landet är oslagbart vackert. Bilen åker på slingrande anti abort skylt kantade vägar ner i dalar upp i moln. 
Ser nästan inga kvinnor mest truckerskeps män i onda pickupper.
En vinner han sitter vid timmerstocks hus med sitt tandlösa gäng huden aldrig tvättad David Crockett mössa pälsjacka tillhörande fluff boots.
Över stället vajar svart piratflagga.
Jag försöker stoppa i mig slemmig njurpaj ser anka vanka fram på gräsmatta herr Crockett
lyfter upp hagelbössa skjuter flygfä höjer segernäve i luft. Fjädrar flyger.
Vi lättar ut på tomma vägar.
Stannar vid något som ser ut som ett minipalats ovanför ingång snövit med sju dvärgar solblekta taffligt målade vi går in.
Kvinna bakom disk vinkar välkommen på bord ligger biblar på väggar uppspikade kors.
Beställer färskpressad jos.
Kombon dwarfs o kors känns genial.
Du vad fint med målningen o alla biblar utropar jag glatt.
Tant ler inte värst så mycket.
Vi ska måla över dem så fort vi får tid vi är ett kristet sällskap.
Synd, stoppar sugrör i mun.
I ett bakre rum hänger konst som tant gjort.
Föremål såsom sax ask och sytråd allt insvept i gipsbindor. Hennes man öppnar en dörr den leder rakt ut på grönt vasst öppet fält.
De andra tycker landet är pittoreskt jag tänker motorsågsmassakern.

Inga kommentarer: