söndag 17 maj 2009

Överbett.

Gula plastbåten är för liten någon simmar bredvid. Vattnet varmt klippan ligger långt ut i havet slipprig hal klättrar uppåt. Ser stim av fiskar långt inunder klättrar vidare.
Kommer till avsats ställer mig upp.
Edith det är för högt.
Sträcker armar över huvud tittar ner tittar upp. Hoppar jag inte nu hoppar jag aldrig.
Tår klyver yta knakar till i revben spräcker överläpp jag sjunker öppnar ögon blått socker vatten.
Min läpp är trasig vägen är mörk luften ljumen benjamin syrsa med polare sjunger högt.
Nina Hagen håller fest med de vackra i oändlig trädgård. Det finns pool fylld med små fiskar som kittlar nerstoppade fötter till döds.
Flicka går runt med stort muffinsfat. 
Annan har en sjal över halva ansiktet drack skållhet olja på syra,  halva hon inte lika vacker längre.
Mitt revben gör ont smiter ut på vinfält sätter mig vid ranka det kryllar av små vita kaniner.
Jag vet inte om de finns på riktigt men tycker mig höra hur de stilla tisslar om hon som till slut vågade att hoppa i blått.
Jag stoppar munnen full av vindruvor.

Inga kommentarer: