tisdag 5 maj 2009

Bröderna Skägg.

Jag min bror och två freaks kliver på tåg i Stockholm upp till Norrland ska vi igen. Freaksen är den snälla sorten två bröder varav den ena schizofren .
De har enorma skägg konstiga kläder. Konduktören frågar om vi ska ha familjerabatt.
Nej de är inte våra pappor. Ahh men det blir billigare så. Ser en tant syna oss förskräckt.
Tåget rullar den äldste av bröderna pratar mycket högt viftar stolt med morakniv i luften.
Jag har tillstånd för denna äkta konstnärssjäl som man är. Jag sitter och skäms vill ju vara normal smälta in.
Svårt, helt plötsligt förkunnar schizo bror att han har fått rännskita. Skäggbror har strax rännskita med de springer fram och tillbaka till toaletten. Flänger viftar pratar med allt och alla om hur dåliga i magen de är.
Jag vill bara dö. De är snällheterna själva men kan de inte bara för fan sitta tysta.

Inga kommentarer: