onsdag 27 maj 2009

Gubben under busken.

Står på perrong i Aspudden med rinnande  silverpenna i hand. Har lyckats pricka in ett svart hål det kommer inte ner en enda tågåkarfigur på en hel timma.
Börjar skriva på de mörka kakelplattorna de tar slut fortsätter med ljusa.
Penna glider fint hej vad det går.
Min mamma gapar när hon ser resultat.
Men oj snyggt och va mycket.
Nöjd tar jag tåg in till plattan träffar snubbe som bor samma linje han flinar.
Du jag var just och drog över din vägg.
Natten därpå klättrar runt vid Liljeholmen det finns en avsats gjuten i berg om du gör dig liten kan du gå ut en bit på den för att sen nå fram till räfflad betong vägg.
Burken är rutten jag står snett taggen blir klart det fulaste som skådats. 
På hemvägen lägger jag en påse chips och senaste tung metal nära trädet där Buskgubben bor.
En gång sa jag hej han blev rädd.

Inga kommentarer: