tisdag 26 maj 2009

Elefantgudarna

Det börjar bli kyligt ute de andra ska dra hem till indianen har ingen lust att haka han såg så djävla nöjd ut när han berättade om hur han kladdat på vän.
Kan inte åka hem är meningen att någon ifrån sos ska köra mig till ett hem i tidig morgon bitti. Måste sjunka under jorden.
Sätter mig på nattbuss åker vändan hoppar av vid mack plockar upp en cola letar i ficka koffein piller slut får inte somna nu.
Tar mig till lägenhet i Gubbängen hungrig finns ingen mat somnar vaknar hittar bröd tänker tecknar är ledsen över att mamma just nu behöver vara orolig, är förbannad över att jag inte får fortsätta att leka i stan nattetid. Sur över att Deme klippt av sig håret och att min förtjusning dog i samma sekund känner mig ensam önskar att Shen kunde ta mig med till Japan hon lovar att skicka presenter de har allt man kan önska sig där.
Tänker presenter somnar vaknar med feber inget ätbart finns kvar tittar i spegel ser spöke.
Dagar går febern vill inte lämna.
Ringer mamma ber henne ringa o hooka upp med indian och hans gula bil.
De kommer lägger mig i baksäte.
Han berättar för mamma om hur hans elefantgudar sagt att jag kommer att dö en tidig död.
Jag tror honom.
Fliker in att han tycker hon är snygg.
Ville aldrig att mamma skulle behöva träffa honom.

1 kommentar:

Skägget sa...

Dvärgar är ännu mer creepy än påskharor... nästan lika creepy som dina berättelser... nästan... nästan... nästan.