fredag 1 maj 2009

Åka bil.

Hoppar in i en taxi i Norrtälje. Var tvungen att lämna stan. Mannen bakom ratten verkar vänlig han småpratar. Det mörknar vi åker in på skogsväg jag räknar granar.
Taxametern tickar. Pengarna i min ficka räcker snart inte.
Han ser mig oroligt titta på summa som stiger.
Du det är lugnt jag stänger av den, kör dig dit du vill, jag kan ju inte släppa av dig här mitt ute i ingenstans.
Tack.
Jag har en dotter i din ålder höjer skvalradion, ler. 
Kul.
Hon bor hos mig varannan vecka i Norsborg har du varit där.
Ja. Självklart Norsborg är ändhållplats lika med hoppa ner på spåret o dra en tag på fronten.
Vad tycker du om äldre män? Ritsch ratsch fillibom helvete han är en nitlott.
Han drar en visa om att det blir dyrt för honom bensin och du vet kanske kan han få ge mig en puss bara en liten det är väl inte så farligt. Inget känns tryggt i bilen längre, jag letar i mitt huvud och hittar en familj lillebror sov alltid med järnstång under sängen pappan hade ett gevär av nått slag vid ytterdörren, jag är pappans docka.
Du bor i Norsborg ?
Ja med min dotter.
Jag brukar sova hos familjen punkt punkt punkt ganska ofta, känner du till dom, kanske.
Han nickar.
Man behöver inte vara rövare för att känna till en viss sorts rövare och tack någon för det.
Jag betalar inte en krona för resan trots att jag insisterar.
Rövarpappan skrattar så magen kluckar när jag berättar om färden.


1 kommentar:

Tommie sa...

allvarligt talat när ska vi han killing spree bara du o jag!!!!!!!!