fredag 29 maj 2009

Jag åker ensam.

I brunnen där vi hämtade vatten bodde en jättepadda. Brunn låg djupt inne i skog hälften av vattnet skvimpa ut innan vi hann till ytterdörr. 
Skolans bibliotek var en skattkista, orden tog mig överallt lämnade mörker kvar på berg fick mig att tro att livet är en saga ond som god.
Han som vaktade skogen hängde sig i bagarstugan vet inte om de fortsatte att baka tunnbröd där efter det.
Böckerna fick mig att vilja komma ifrån berget komma till någonstans där livet bodde.
Har fortfarande svårt att släppa taget om sagan.
Vi lekte med ett syskonpar sonen högg en yxa i ryggen på sin pappa när han blev stor.
Jag gillar inte att åka tunnelbana tycker inte om att se mig i spegeln men jag älskar min hjärna när jag drömmer sover.
Jag är fullkomligt livrädd för människor.
Det kändes smått olustigt att dricka paddvatten.

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, vassego, hoppas det smakade! Kram