onsdag 6 maj 2009

Rinnande Färg.

Jag målade inte som klottrare jag drog tags. Försökte men blev så sur över att det inte blev lika bra med burk som med penna. Satt och smygövade uppe vid Hötorgsskrapor tills en dag nån snubbe kom fram, såg att du målat där uppe. Öh nej det måste vara fel jag har inte målat nått där. Nehe men det såg ut som du. Aha konstigt.
Jag fixade inte att göra rinniga målningar ville att det skulle bli bäst. Så jag satt och ritade i min bok istället. Den enda tjej som egentligen kunde kallas för målare då var Shen. Klottertjejerna var inte så många på min tid Shen, Shana, Shame, CCA 10 Fade och Air. Fanns fler såklart men många onetimers klotter girlfriends till nån stor målare de gick ut några nätter. Men tröttnade snabbt.
När Shen försvann klottrade jag mest ensam vet inte varför egentligen. Gillade området kring Lijeholmen där jag kunde klättra omkring ganska ostört. Känns som om normalt folk inte var ute efter 8 om kvällarna. Allt var som en enda stor tom mörk lekplats. Mellan Aspudden och Liljeholmen låg en sovstation för tåg. Någon kväll på väg in till stan,  inte på gott humör ser min tag på en tågfront. Leendet kom tillbaka. Favorit pennan en 15 mm silverpenna den rann så djävla snyggt.

1 kommentar:

Anonym sa...

SHANABAB, weehoo!