söndag 3 maj 2009

Elektriska Instrument.

Vi hade två stycken kullkor Saga och Kruttvill. Två får och några rackliga hönor. Strömmen gick ofta vi hade vedspis med tillhörande becksvart vedskjul. Det låg en bit ifrån huset. I panik fyllde man korgen med pinnar sen rusade man upp mot huset för att komma fram med halvtom korg. I skogen fanns små sjöar som vi namngav den största fick namnet grodyngelsjön. Av en stor planka byggde jag en grodyngelfångar maskin. Den funkade som så att jag lät lillebror springa ut på den sen springa tillbaka och stå stilla, jag vadade ut i vattnet plockade upp de grodbabies som fastnat på plankan. Min tanke var att vi skulle sälja grodorna dyrt sen skulle jag ge pengarna till mamma och pappa så de kunde köpa massa mat kanske kunde vi få råd med ett nytt hus.
Jag hade räknade ut att vi skulle bli tvungna att minst sälja 500 grodor.
I vår familj var det bara jag som fick löss. Jag tänkte att det nog var för att jag var den enda som var blond och bestämde mig för att jag skulle bli brunett som stor.

I trean fick jag en hemmabygd el gitarr av min styvpappa. Min musiklärare fattade inte riktigt hur han skulle koppla in den. Så satt och övade med oinkopplad gitarr mycket trist det lät ju inte alls högt.
På skolavslutningen som firades i kyrkan skulle jag och min lärare spela Guantanamera. Jag tyckte det var roligare att hitta på låtar så jag hade inte övat ett skit på den lilla tunen.
Dagen till ära, pappa kopplar in elgitarren. Äntligen tänker jag.
Ett två tre fyr jag drar av ett riff.
Riffet tjuter ekar tanterna i kyrkbänkarna ser ut som de ska dö. Jag rodnar min lillebror ser road ut så jag fortsätter att mörda tanter med oljud.
Efteråt kommer halvdöd kärring fram. Man spelar inte elektriska instrument i en kyrka lilla vän.
Nehe.

Inga kommentarer: