söndag 31 maj 2009

Adriana Damp vackrast ever.

Hon är det vackraste jag sett dansar svansar under kristallkrona Berns tidigt 90-tal. 
Sveper drink spottar is på golv lämnar mitt sällskap.
Ställer mig inom räckhåll hon kommer att titta upp vi kommer dansa tills hennes snubbe drar henne hem. Där gick dom hon vinkar.
Jag kan inte andas hon är den hårdaste sparken i ryggen ever.
Han vill se film Bitter moon den ska va bra, svullar upp popcorn i mun folk fyller salong han pratar om nått jag tittar upp där är hon med överflödig snubbe de sätter sig snett bakom.
Reser mig upp lämnar salong springer ner på toa huvud under kran lägger hår till rätta ställer mig i hörn, hon måste komma nu annars har jag fel.
Hjärttjuverskan öppnar dörr vi ler.
Hej.
Hej. Jag dör vill stoppa henne i säck o dra.
Hon räcker över lapp med nummer och namn.
Pular ner lapp i ficka vi går tillbaka.
Hemma, hittar inte lapp allt jag har är ett förnamn snubbe vill gosa jag ber honom dra.
En månad går hon det enda jag tänker på, snubbe flyttar in.
Mamma ringer, du har fått ett kort ifrån en hon finns hos morfar.
Klockan sent morfar röker pipa nattugglar räcker över vykort flinar.
Snappar åt mig kort läser det hundra gånger under gatlykta.
Vi träffas jag är sjukt dödsförälskad.
Blir vettskrämd för allt säger en dålig dag, jag vill inte träffa dig mer.
Paket dimper ner i brevlåda.
Alice i underlandet tidig utgåva slår upp sidan ett.
Hon har kluddrat ett.
Hejdå.

6 kommentarer:

Amelia sa...

Då kan jag passa på att klämma till; jag har en till blogg.
ordhora.blogg.se/bildhora.

Anonym sa...

fula edith vackrast ever / apa 4000

Anonym sa...

dina texter den hårdaste sparken i ryggen, din hjärttjuverska.

Emma sa...

Ohh! Jag kan se det framför mig! Vet du vad som hände med henne sen?

Fula Edith sa...

Hon gifte sig med en amerikan. Lärde senare känna han som i texten e överflödig snubbe.
Hon håller hårt grepp om förstaplatsen av vackrast som snott mitt hjärta.

Skägget sa...

Trodde inte ngn kunde tjuva Edith så. Vackert!