onsdag 20 maj 2009

Merry christmas i september.

Amsterdam vi firar julafton i september. Jag sneglar på honom, varför torkar han sig med en liten vidrig näsduk i pannan stup i kvarten.
Han är andfådd jag går snabbare. Näsduk åker upp och ner i ficka.
Folk joggar förbi några sitter på gräsmatta. Han lyssnar på allt jag säger, lägger huvudet på sne och torkar duttar.
Du svettas mycket.
Det slår mig, ingen vet att jag går här med ja vad är han, rocken ser ganska dyr ut. Vi sitter på matställe tända ljus, dealen som råder jag betalar hotell han bjuder på mat, kass deal.
Sitter och funderar om jag har grav hjärnskada en del av mig vill sula soppa på dyr rock en annan sitter och låtsas som om detta är något man ska klara av. Men mest vill jag ha bakelse till efterrätt. 
Hotell rummet är mörkt han står och kedjeröker vid fönstret mumlar om livet. Ok det är nu vi ska ha sex dålig ide. Jag lämnar min kropp men där i skenet av gatljus ser jag vad han är.
Jag börjar skratta kan inte sluta, skrattar tårar sprutar.
Förlåt.
Det gör inget, kom nyss. Han sätter sig leende upp.
Vet du, Sweet Frostie vad det fina är.
Mitt skratt avtar, nej.
Att en bit av mig finns i din kropp nu.
Bakelse börjar färd upp springer in i badrum kräks i fantasi. 
Lovar mig själv att sluta upp med att försöka göra saker jag tror att man ska göra här i livet.

1 kommentar:

Anonym sa...

- Uuuuuuuuuuuuuuuuuuuusch!?!

//

älskar Dig