måndag 3 augusti 2009

Swosch JacobsLadderFlame Fun.


Jacobs stege innehåller två parallella ledare kallade stegar, en högspännings transformator och en båge som hoppar mellan två elektroder samt klättrar upp för stegen och upp steg solen, torkade bort allt regn.
Min vän Seriefigurskan somnar utan att ta bort kastrull ifrån platta.
Runt hennes säng står brandmän polis och sjuksystrar, nyfikna näsan i blöt strut grannar svansar i periferi, tisslar tasslar.
Rök ligger tät.
Hon frågar efter sin katt.
När jag var liten kom en gång en storm över gult hus regn häller ner. Sitter vid fönstret tittar på svajande flaggstång övertygad om att den närsom ska brytas mitt itu.
Då slår åskan ner i köksspis.
Liten låga flammar upp.
Om hon aldrig hittat tändsticksasken i din ficka hade du eldat upp skogen då.
Jag vet inte svarar han.
Jag ska köpa en sån timer åt min Seriefigurska.

Inga kommentarer: