onsdag 26 augusti 2009

JeffreySvimDahmerDöden.


Heja systrar och bröder.
Tunnelbanan är packad fredag kväll Edith fortfarande liten.
Står med grabbarna Crom o systrarna Kickers.
Då kliver han på.
Med tillhörande sällskap.
Första tanken.
Katthoppa skalla.
I ett annat liv skulle jag helt enkelt plockat upp telefon ringt till poliserna.
Hans kavaj är dyr mina skor skabbiga.
Han ler när han upptäcker Edith.
Andra tanken.
Nu dör jag svimdöden spyar ner vagn.
Tackar tunnelbane guden när tåget når T-centralen.
Vid bord på Silverhästen kommer värme till kropp tillbaka.
Minne av gubbe försvinner.
Nej, man jag ska inte grotta i gammalt.
Men det finns stunder då jag blir så djävla förbannad över att.
Jag inte katthopp skallade vissa in i garderoben bakom glas.
Eller bara lyfte ett trollspö ur rygga, hokus pokus trollade dem snälla igen.

Inga kommentarer: