måndag 17 augusti 2009

Gaffade fönster mot Glömda GlasTrasTrädgården.

Han ger mig nycklarna som går till rummet på nedre botten.
Heltäckningsmattan svampig under fötter.
I taket hänger en glödlampa.
Rakt fram är dörren som leder ut till ingenmansträdgård.
Istället för ruta har någon omsorgsfullt gaffat fast plastpåsar i glada färger.
Om solen tittar fram kan du lägga dig i en av solstolarna.
Men var försiktigt bakre benet på den ena är lite trasigt.
Innan han går lämnar han över handduk och tvål.
Tvålen luktar gammal tant.
Sätter mig ner på tältsäng ingen ide att packa upp går istället ut i glömda trädgården.
Vid tom fågelbads pool står två plastiga svajande stolar.
Muren runt om är kantad klädd i taggtråd och krossat glas.
Du kickan ropar landlorden ifrån balkong .
Vill du ha ett glas lemonad.
Solen gömd bakom moln.
Sätter på mig solglas tackar ja till lemonad.
Dryck hissas ner i flätad korg tillsammans med stabbig kaka.
Vaknar mitt i natten av att det springer omkring fulla dubsteppar skuggor i trädgård.
De krossar glas sparkar solstolar.
Drar täcket över huvud ber stilla att de inte ska riva ner mitt gaffade fönster.

Inga kommentarer: