fredag 14 augusti 2009

Elljusspår runt trädgård i plåsterdress.



Elljusspår svagt flämtar.
Vid glänta grillar de korv.
Sågar upp hål i is.
Barnen pimlar.
Jag är nästan där vädrar fryst sjö.
Ett rop rycker tillbaka kropp till grusplan.
Fan igen.
Snälla duktiga hundar bit mig inte.
Stor skäggig man närmar sig.
Lugna er dogs ropar han mjukt.
Spela döda viskar jag.
De väljer skäggs kommando sätter sig snällt.
Han skrattar.
Har du nattpicnic?
Inte direkt.
Han kopplar hundar frågar om jag vill följa med och få händer plåstrade.
Vill men vågar inte att följa med in i hans plåsterträdgård.
Ok vänta här så kommer jag tillbaka.
Gubben återvänder med förbandslåda tvättar rent plåstrar med ord.
Dumma lilla flicka sådana som du ska ligga hemma i varm säng.
Sussa sött, inte kuta förbjuden grusplan.
Vet men kan fortfarande inte minnas åt vilket håll hemma ligger.
Vi går till andra sidan nyckelknippa låser upp grind.
Gubbe skrattar igen.
Lilla Sparris, spring jag släpper dig fri.
Tack men jag tror att jag vill stanna här innanför.
Skogen utanför är på tok för mörk.

Inga kommentarer: