fredag 14 augusti 2009

Jesteress Spader Esset.



Hittar till slut den billigaste biljetten ifrån paradis ö.
Vill egentligen inte kyssa Tefats systrarna farväl.
Mycket möjligt att jag skulle ha stannat hos dem.
Singlar slant i huvud, krona stanna klave flyg.
Klave.
Flyger över hav  djuphavsfiskar surfar mekaniska vågor.
Skär upp handflator när jag tar mig över taggtrådsstängsel.
Mest är jag rädd för hundarna.
Landar i buskar.
Slår upp knä tack Fröken olycka.
Höger eller vänster.
Springer vänster  ryggsäck skramlar grus grusar under sulor.
Skall.
Fan de har hundar.
Hjärta trippelvoltar in i koma.
Kallsvett.
När jag var liten var jag tvungen att korsa gårdsplan för att komma till det stora huset.
På gårdsplan flåsar tre huggtänder dogs runt.
Inget farligt alls tänker jag.
Tassar förbi dogsen på darriga ben.
Voff luggslitna jycken hoppar upp i spagat.
Hundgaddar biter tag i knappnålshuvud.
Det gjorde inte ont men efter den kyssen är Edith fortfarande smått hundrädd.
Ja de har hundar och de kommer mot mig.
Kan inte riktigt vända om.
Hinner inte heller över till andra sidan.
Kapitulerar sätter mig ner på grusplan.
Lägger huvud under armar i kors.

Inga kommentarer: