lördag 1 augusti 2009

Räven raskar över Kärringtänder gula.

Sly skjuter upp ifrån mark vi ser en räv slinka mellan. I handen har jag en lång gren viftar högt i skyn.
Kanske att lillebror sitter i sele för han kan inte varit så gammal hans pappa berättar vad träd och blommor på vägen fram heter.
Bäst tycker jag om den lilla gula blomman Kärringtand.
Stackars dig viskar jag så fort jag får syn på en, ett sånt fult namn du fick.
Vi promenerar långt mina ben börjar tröttna.
Vid glänta plockas matsäck filt fram.
Ställer min riddargren mot en sten.
Mamma tittar på mina fötter. Men Edith du har ju bara en sko vad är den andra.
Konstigt har inte lagt märke till avsaknad av sko, bar fot lersvart.
Svarar att jag måste ha tappat den fast i min fantasi så vet jag att det var räven som knyckte den.

Inga kommentarer: