fredag 7 augusti 2009

Ett noll till Edith liten.


Gillar inte att gå förbi niorna.
Vid deras skåp står alltid fyra stycken toykillers.
Vässade till tänder med dödande kommentarer om mitt yttre.
Men sorry Edith det finns ingen annan väg till fysiklektion.
Varför har alla fysiklärare en hårdsprayad hårtest över kalt huvud.
Som när de blir upphetsade av atomers liv lossnar för att peka rakt ut.
Den största ser mig först flinar upp som en sol.
Funderar på om jag ska titta upp i taket eller ner på skor.
Ena skosnöret lossnat har.
Ah e det inte lilla plankan som kommer.
Klass nio skrattar.
Jo men visst är det plankan fast jag tycker mest hon ser ut som en likmask.
Lyfter blick spanar in toykillersarna.
Den ena ser rätt osäker ut där han står och skrattar.
Han om någon är ful.
Stannar vid honom knyter skosnöre.
Tyst.
Reser mig upp.
Du vet du om en sak.
Knäpptyst.
Jag må vara asful nu men en dag är jag inte det. Du däremot kommer sluta som en ful fet misslyckad och ensam gris.
Nöff.
Tjejerna i nian börjar skratta.
Han rodnar.
Jag kommer bli mördad efter skolan men det spelar ingen större roll just nu.
I Ediths huvud sträcker hon upp händer mot skyn.
Ha jag vann.
Och hon vann högsta vinsten.
Evig tystnad när hon till fysik lektioner trippade.

4 kommentarer:

Fröken Lösslös sa...

dash! :D

Anonym sa...

känner igen bilderna, tror jag. e dom inte från lucifer rising?
//zgy

Fula Edith sa...

Ja ladda ner den filmen eller nej just ja det gjorde jag inte i framtiden men nu har jag den och... Ja de är därifrån.

Anonym sa...

den är fantastisk på många plan. snygg och galen är ju oemotståndligt