söndag 9 augusti 2009

Ät inte korv med fingrarna.



Damen med den illgröna klänningen bjuder oss att sitta ner vid hennes bord.
Jag och en svullen man som redan sitter där är uppenbart hjulen som blir över.
Hon raggar fula badbyxan upp i brygga går till toa pudrar näsa svävar tillbaka.
Orden hackar tjackar.
Svullen och jag försöker konversera smått.
Par vid annat bord bråkar.
Hon beställer in skaldjur på is.
Glufsar sladdrig tång.
Lösnagel röd knäcks.
Jag tappar aptit tackar för mig.
Följer strand pariserhjul skratt.
På pir downar de som inte kom in på lyckliga baren.
Kalla lyser lysrör på pommes haket.
Förkläde tvättat.
Du hittade tillbaka flicka.
Ja märkligt nog.
Pommes o cola?
Nej tack, jag vill bara att du berättar för mig när nästa tåg går.
De flinar kliar skägg.
Sista tåget, finns inga sista tåg här.
Han erbjuder en fest en säng, jag tackar för mig.
Hotellrum nedsläckt tomt.
Plockar ihop mina prylar skriver lapp till badbyxan.
Hoppas du hade fun med tjacktant.
Det blåser varmt salt ute på pir.
Hörlurar på.
Om några timmar stiger sol upp.
Snart sitter jag i rusande tåg.

Inga kommentarer: