måndag 10 augusti 2009

Obehagliga Pudlar och Systrarna Ketamin.

Snubbar i lediga träningsoveraller äter inte korv med fingrar.
De har kniv.
Den ena inga tänder kvar att tugga med.
Sköjer ner med vodka.
Länge leve ryssland.
Spelar tärning jag vinner inte.
På båt över hav kommer feber hon gungar i takt med vågor ute på däck.
Kollar in stjärnbilder ifrån grön solstol.
Inne i salong dansar par till ljud ifrån trasig orkester.
Snappar tag i svans av minnet av var hemma är.
Svans allt jag hinner fånga.
Syrsor många sjunger utanför taxifönster.
Fryser vinden panna varm.
Sista bit till villa på fötter.
När jag var liten önskade jag mig en ficklampa för vägen ner ifrån berg var så mörk.
Hade jag fått den skulle jag upp den plocka nu.
Lysa upp väg upp för berg.
Ser inte var steg landar enda riktmärke systrarnas musik i natt.
De har pyntat trädgård happy färgglada lyktor.
Syster storasyster möter mig  i kort kjol rullskridskor  leende brett.
Ögon tefat.
Hon doftar citron.
Efter henne tre fluffiga pudlar klippta skurna.
När de gläfsar runt mina ben vet jag.
Jag drömmer inte.

2 kommentarer:

äckel sa...

__________TESTAMENTE____________
har redan börjat kolla på flyktväg tillbaka till sthlm, tydligen kostare inte mer än en tusenlapp tur och retur med flyg. det är värt. kommer säkert komma upp och jobba på könsum lite också men när jag väl kommer upp vill jag fanimej träffa dig också. tiden kommer gå skitsnabbt. och håll ett öga på chipset mens jag är borta. snart har varken du eller han nånstans att vila huvudet på natten.

Fula Edith sa...

________________________RIP__________________________ Lovar dyrt och Heligt att hålla ett öga på lilla Chipset.
Vägarna förbi där nere har jag och då fanimej kommer
Jag och hälsar på med hembakt bröd nytvättade strumpor och uppdateringar varma.
Vi ses snart och gör oss stolta!!!!!!