torsdag 20 augusti 2009

Hitta rätt på försök ett.



Ormskinns Indianen tömmer fickor framför sitt altare.
Du får välja vad du vill.
Krafs glittrar under rökelser och elefantgudafigurer.
Jag vill ha ringen med den ljusblåa stenen den påminner om ringen jag snodde ifrån mammas smyckeslåda.
Snodde för att sen sälja till svettig förstoringsglas gubbe.
Jag trodde pengarna skulle föra mig till staden som aldrig sover men tji lilla tjuvpacka fick Edith.
Snubben i de trånga träningsbyxorna fläckiga trainers tömmde fickor utanför Åhlens kall natt.
Fatta vad vi kan göra med dig om du inte cashar ur fickor nu.
Stilla i sinne får de papperslappar.
Följer dem med blick när de dansar sin röva andas klister vidare in i nästa årtusendedans.
Tänker, jag sätter finska bröderna efter er.
Vinkar.
Lycka till godnatt.
Plockar upp ljusblåastenen ringen.
Den här den vill jag gärna få.
Indianen ler.
Tappat en tand eller två skrattar.
Jag skoja bara med dig, skulle bara kolla om du kunde plocka ut den enda av värde här i min skräphög.
Du är en bra elev du hittade rätt på försök ett.
Belöningen- vad du vill på Mcdöds Donalds.
Vi kör ner till hamburger heaven.
Beställer bricka full till Edith och tjuvlärare.
Hon blir inte speciellt förvånad över att han hupps glömt sin plånbok hemma.
När han glufsar i sig pommesen tänker jag.
Aldrig någonsin vill jag bli stor.

Inga kommentarer: