lördag 11 april 2009

Vi äter långfredagsmiddag och solen vill aldrig gå ner under oss.




Jaha så aktiverade jag min fb och då skriver jag inte på min bok och inget här heller.
Datorn förvandlas till ett meningslöst sitta och kolla folks status updates verktyg. Inget får en att känna sig så ensam som fuckbook heller men den har sina ljusa sidor kan ju alltid hålla koll på Måns.
Men i födelsedags present fick jag en stegräknare vet inte om det har att göra med att jag nuförtiden väger 300 kilo. Kanske.
Mycket möjligt.

Genomsnitts svennen går visst typ 6000 steg om dagen.
Edith går mellan 10 000 till 23 000 steg om dagen.
Stegräknaren får mig att gå mer har blivit totalt besatt av steg.
Fördelen, jag är fan i satan på gatan så mycket gladare.

Vilket har lett till att jag nu har börjat att springa.
Vilket har lett till att jag är totalt ointresserad av att skapa, typ.
Jag vill nu bara springa samt träna nån helt meningslös kampsport så att jag kan -  ja slåss.
Det var mycket länge sen sist, håller jag på att bli mer galen än innan också mycket möjligt.
Alltså stegräknaren deffar inte bort min brådmogna finniga pubis snubb mupp mentalitet, så nu undrar jag, har min kropp fått fler manliga hormoner är det därför jag måste raka mig varje morgon.

Det är påsk och i torsdags på tunnelbanan blev det visst skärtorsdagsupplopp.
Satt en stund vid inte nu fyllda bassängen vid sveavägen spana skate kids och nåra snubbar som stod på en hundbajsfylld gräsmatta och gjorde hoppkonster, eller snarare de stod o kollade så att de var säkra på att de var kollade och så hoppade de upp i luften roundkickade flipvarvade och ja jag vet inte vad de gjorde men barfota var de.
Tror att de hade nån sån het batiksjal i bakfickan.

Batik prylar har jag rätt svårt för barfota snubbar borde avlivas.
Efter showen fick jag ont i huvudet och den dagliga folk skräcken slammade in, sprang ner i tunnelbanan sa adjö till min man.
Satte på min ipod ala claes olsson 120 kr.
Kan inte vistas i det offentliga rummet utan musik.
Hade lovat sonen påskmiddag letade i huvudet efter vad nu en sådan består av.

På väg till den dyra affären stöter vi in i två bra typer den ena har maskerad butik och den andra skulle ha en kycklingdräkt till sin återkommande stans bästa veckoklubb,  förut Blondie nu Blackie, jag är för gammal och för dampig samt har ett riktigt dåligt alkosinne för att gå dit.

Jag kan faktiskt inte vistas i möblerad lokal.
Vad händer.
Jag dricker hemskt mycket kan ha att göra med att jag går ut extremt sällan nuförtiden.
Så jag attack super.
Toppar det med att få tourettes adhd blixtkrig anfall.
Krälar på golvet, dansar som en utvecklingsstörd sondmatad morfin gubbe i tron om att han dansar skitbra.
Allt detta funkar väl iof. Men sen börjar jag mucka med folk blir ovän med folk dreglar börjar skicka mass sms till folk som inte vill veta av mig.
Snattar klättrar jag stoppar här, allt detta kan gå om fallet skulle vara som så att jag blott var 21 snygg som stryk och med en hjärna som inte förstod bättre dagen efter.
Men nu är det inte så, så jag stannar hemma och biter på naglarna tittar på alla glada utflykter som andra gör på fb och blir bara surare o surare.

Dock nu behöver jag inte sura längre jag går ut och springer av mig idiot energin som finns i min kropp o mitt huvud.

Vi åt middag.
Sen sprang vi.
Jag blev lycklig.
Nu ska jag skriva på min bok!


2 kommentarer:

Be sa...

kommenterar inget, men jag börjar springa imorgon. det är dags, som havremannen sa.

Fula Edith sa...

go girl go go go .....