måndag 13 april 2009

godmorgon KKK frukost



Sitter på centarlen jag är 15 det är tidig morgon tågen har inte börjat gå eller så har de det.
Natten har inte gett nått i materiel väg, jag är hungrig.
Det kommer fram en man.
Flottigt hår konstig väska.
Hej tjejen.
Hej.
Jag jobbar som socialarbetare och har lagt märke till att du ofta hänger runt här.
Jaha.

Han är skitig under naglarna.
Är du hungrig.
Visst.
Men vet du om du inte har nått emot så kan jag bjuda dig på frukost och ställa lite frågor, det är ju trots allt mitt jobb.

Vi går upp på cafet på hyllan. Jag får ta vad jag vill, så plockar på mig kaffe, cola en bulle och en sån räkmacka som vi i min familj inte har råd med.
Bordet e litet och vingligt.

Ja men då börjar jag då hur gammal är du?
15.
Trevlig ålder minns själv.
Jaha.
Jag koncentrerar mig på att äta.
Och var bor du?
Aspudden. Red alert idiotiskt att svara rätt på denna fråga.
Ahh själv bor jag i Örnsberg, kul.
Jaha. Jag tittar upp, gubben ser konstig ut ansiktet är rödare än för en kort stund sen.
Bordet vibbrerar.
Jag äter fortare. Kollar då och då upp på gubben som nu är lila och skakar i takt med bordet.
Fan han sitter och runkar helvete jag som vill ha min macka.
Låtsas som han inte finns attack äter räkmacka. Sveper cola.
Möjligt att han kom när jag åt upp sista räkan.
Reser mig och tackar för frukosten.



2 kommentarer:

N sa...

ehh..äckligt

Fula Edith sa...

Ja gubben var äcklig jag var bara hungrig!