tisdag 21 april 2009

Det var en gång en kravall också var det förstås Clock.

Nöjd står jag framför vårat hus.
Besök är ju alltid kul.
Fem år senare sitter Shen och försöker plocka ut en bit skyltfönster ur mitt ben på Clock Kungsgatan med fan var det ett sugrör nej så lost var vi väl inte.
Året är 1987 och det är kravallfest.
Rutor flög kravallpolis sprang omkring med sköldar hjälmar batonger och inte så gott humör.
Allt kändes helt Star Wars.
Satt man på en bänk kom det nån snut och skulle kolla igenom en om man hade nått snott på sig.
Grejen jag ville ha fanns bakom en ruta halvt redan sönderslagen men inte tillräckligt.
Jag tänkte inte, på flera sätt, lyfter benet riktar spark krasch, del av rutan landar på smalben ramlar av men liten flisa blir kvar.
Aj.
Men det var grejen helt klart värd.
Och tack Shen för att du plockade ut flisan ärret har jag kvar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

clock?

Anonym sa...

Jag undrar vem personen med strumpor utanpå jeansen är? Bergias en -kusin-!

(Min säkerhetskod för att få kommentera är 'inhat')

Fula Edith sa...

Nej strumptypen ingen släkting.

Min säkerhetskod yoffshmo.