måndag 20 april 2009

Inom en snar framtid kickar miljöterrorismen in.

På ungdomsvårdskolan var måttot, genom enträget fysiskt arbete samt dagliga rutiner kommer du att levla upp till god lycklig skötsam medborgare.
De som hade hemmet var bla ett ishockey proffs ifrån Schweiz samt hans fru och två kids.
En fransk gubbe som ogillade mig ifrån dag ett.
Hans fru som gillade mig ifrån dag ett och hennes lilla son.
Ett kort tag även en flummig snubbe men han rökte visst hasch så han fick sluta.

Min favorit var en gubbe Arne som bodde på en annan gård men kom om dagarna och lärde oss köra traktor och fälla träd.

Månaderna var uppdelade i ute veckor och inneveckor.
Inneveckor var inge kul.
Innan vi drog till skogen klädde vi på oss gröna overaller och gummibootz samt en hjälm.
Arne gillade mest att sitta på en stubbe i snön dricka kaffe och berätta historier.
Han lärde mig att även om man är liten och svag kan man fälla ett träd samt få upp det på ett flak med lite tänkande.
Arne var den som gjorde att jag aldrig rymde för jag hade inte hjärta att göra honom besviken.

Inga kommentarer: