torsdag 23 april 2009

Gratis är gott


Familjen hade mycket krassligt med pengar i norrland.
Vi åt mycket svamp - Gratis finns i skogen.
Dieten var inget Happy meal.
Jag frossade bullar hos granntanten.
Varken pappa eller mamma hade körkort. Så alla fyra klämde sig in i traktorn.
Gummistövlar och öronskydd. Tror att vi var de enda som åkte till Bollstabruk i traktor för att handla, det kändes iallafall så när vi klev ur på parkeringen. 
Mamma gjorde sitt bästa. Det blev mycket gröt.
Ibland var hon och lillebror borta då plockade pappa fram grisfötter.
De var ett helvete att få i sig, gele små äckliga hårstrån på tassen.
Jag mitt dumhuvud ville inte göra pappa ledsen så jag sa mmmmmmm va gott.
Resultat ännu mera outhärdliga grisfots middagar.
En gång fick vi en kartong med mat ifrån nån snäll.
Kartongen innehöll konservburkar med vegetarisk köttfärs blandad med stora svarta sladdriga svampar.
Resultat jag tycker fortfarande att svamp är det äckligaste som finns även om de e gratis och finns i skogen.


Inga kommentarer: