torsdag 30 april 2009

Det är inte mörkret du ska va rädd för utan för den som gömmer sig i mörkret.

Hade väl precis fyllt 19 bodde i en liten lägenhet på Fridhemsplan hade just slutat en konstskola. I ett högt skåp i en riskartong hittar jag en pistol. Ringer ägaren och frågar varför den ligger där. Inget svar men jag får billigare hyra. Sitter mest i min lägenhet målar och läser böcker jag har en balkong där jag slänger ut bränt rostbröd tills en dag då ett gäng måsar leker rostbröds kravall och förbannad granne ringer på. Jag låtsas som att jag inte är hemma.
Vet inte hur det kommer sig men jag har en fet hjärnbugg som slår till ibland ofta fort övergående men denna gång höll den i sig i en månad. 

Jag kan inte träffa folk eller gå ut för att jag tex har så stor näsa, nu är det inte alltid näsan det är fel på, felen skiftar.
Men jag klarade av att gå ut på kvällen när det var mörkt på ställen där det också var mörkt.
Går man ut träffar man folk som plopp ska bjuda en på fisksoppa i skydd av mörkret tackar man ja.
Sen får jag fullt sjå med att komma på orsaker till varför jag inte kan äta fisksoppa, bältros upptagen jobbar allt detta känns bättre än att säga.
Nej men nu e det så att jag kan inte träffa dig för jag har en så stor näsa. I vilket fall livet blev krångligt. Handla mat krävde att jag satte på mig nån stor mössa sen smög jag utmed husväggarna.
Det korkade är ju att är man bara som man är så är det ju ingen som ser en.
Däremot en typ i grön stickad mössa solglasögon fula finska fullguppeskor och dragningskraft åt husfasader en sån skrattar man ju åt. Nu skulle jag egentligen skriva om nått helt annat än om hur utvecklingstörd jag egentligen är.
Det är valborg jag vill gå ut men min näsa har freakat.

Inga kommentarer: