onsdag 30 september 2009

Flaskpost.


Snörar bladerunner rollerskates. Droppar symaskinsolja.
Hej vad det går.
På väg till Doktor Snuggles känner jag att jag måste för er berätta hur hon ser ut.
Hon är storasystern till poltergeistutdriverskan. Det ser jag klart och tydligt.
Min Snuggles har olika färg på sin turban varje gång.
Många rynkor, len drucken sprucken röst.
Jag berättar för henne hur jag snart inte kan andas mer i vår stad.
Staden som det var en gång - allt mitt adhd hjärta behövde.
Det var en tidig morgon och vi skulle skjuta prick med luftgevär.
Snubbarna Boff ställer upp sig på led.
Killar de gillar en trofast Glock 17.
Girls de gillar en spegel som alltid säger var har du varit hela mitt liv.
Det är din tur.
Höjer luftgevär låtsas hon är en granatkastare, flaskan en spegel.
Att det lilla ljudet när jag träffar en smäll som får skogens djur att lyfta flaxa bort mot vår stad.
Visar Dr Snuggles brevet jag fick.
Hon lyfter sitt ditmålade ögonbryn ler.
Du kickan.
Ja jag vet.
Men nu till något mycket roligare.
I worldhappydisneycenter har jag hört att det jobbar en figur.
Figuren paketerar dvd filmer in i fodral men innan han stänger stoppar han med en noggrant skriven lapp.
Meddelandet lyder.
Det är dessa som ligger under din säng.

Inga kommentarer: