torsdag 10 september 2009

Plast dragerad skumgummi Love me forever and ever.


Min första kärlek blev en skumgummi Pluto.
Sitter mitt på golvet i lekrum funderar hårt.
Hur ska jag kunna visa Pluto hur mycket jag älskar honom.
Knäcker det.
Man äter inget man inte tycker är gott.
Bryter loss små bitar ifrån Plutos stålskelett.
Stoppar i mun han smakar inte gott.
Går ner till kök ställer mig på pall fixar ett glas saft.
Plastbitar glider lätt ner.
När en tredjedel av Disney hund ligger i mage stannar ätande av.
Pluto ser plötsligt mycket ful ut.
Kärleken dör o han stoppas längst ner i leksakslåda.
Andra kärleken en pojke på lekis.
Jag ritar stora röda hjärtan på tjocka papper.
Dagar går.
Sitter uppkrupen på bänk halsar gott lim ur flaska.
Kompis kommer springande.
Edith kom fort din kille är ledsen hans halsband med röd skateboard har gått sönder.
På en stol sitter han och gråter.
Kärleken min dör.
Tredje ut blev sotaren.
Honom älskar jag nog fortfarande.

Inga kommentarer: