torsdag 17 september 2009

Hotellet på Skuggsidan.

När jag ändå är inne på dvärgar.
Ryska doktorns favorit var en dvärg ifrån Brasilien.
Hon skrattade mycket log alltid.
Och ja såklart var hennes namn Marisol.
Spottade aldrig i glaset.
Det var hon som lagade frukost på Herr Slyters lytta hotell.
Frukosten vi tillsammans intog vid runda bordet.
Ryska doktorn pekar glatt.
Titta så söt hon är.
Jag nickar.
Doktorn vinkar med guldtyngd hand i luft.
Marisol hoppar upp i hans knä.
Jag känner att jag snart vill hitta ett annat ställe att bo på.
Alla är snälla men doktorn andas död.
En morgon är det sista frukosten med krakel spektakel gänget.
Marisol stoppar i min hand en näsduk där hon broderat in mina initialer.
Hon hade en fin glugg mellan framtänderna.

1 kommentar:

Agneta Hammar sa...

åh du är så himla bra ugly!