måndag 21 september 2009

Tvål och Vatten.



Vi har inte fått Sprätten än vi har nyss träffats förlorat oss till oss.
Han får ett stipendium, en resa till Japan.
Flyger så iväg en ljummen höstlövad morgon.
Ensam sitter jag vid köksbord kvar.
Det duggar lite lätt därute. Tristess kommer krypande.
Han har en liten låda i trä där han stoppar kanske hemliga saker.
Jag blundar rotar runt, i en ask finner jag lite gräs.
Det vill inte sluta dugga.
Kan inte rulla gräs i tunt papper.
Den ser ledset sladdrig ut.
Gubbe släntrar förbi fönster i kök.
Tänder tändsticka ryker glöder papper brinner fortare än fort.
Halsar ner halsbloss hostar snorar.
Regnet ser en aning mer inbjudande ut.
Går in i badrum låser dörr för att några minuter senare upptäcka.
Tack du gode gud dörren har i baklås gått hipp hipp hurra.
Fipplar med lås slår på dörr.
Dörr vill inte gå upp. Lägger mig ner i tomt badkar tittar upp.
Kommer jag ligga här nu månaden ut.
Kan man överleva på tvål och vatten.
Nej vill inte sluta dagar i badrums sarkofag.
Sparkar på dörr.
Snälla lilla dörr gå upp, nu helst tack.
Hittar nagelfil lyckas skruva bort skruvar handtag faller.
Men hon dörren hon vill inte.
Lägger öga mot hål tittar ut ser brevlåda.
Allt snurrar rollercoasterhappymeal fort.
Trycker nagelfil mot låsmekanism.
Dutt dutt klick dörr hon glider upp.
Tänker, aldrig  mer ska jag rota uti i hemliga lådor.
Lovar dyrt svär host heligt.

1 kommentar:

Tommie sa...

HAHAHAHAHAHAHA!!!! busfrö