fredag 11 september 2009

Crayola crayon overdose Total.



Jo på hörnet där jag bor fast inte nu för nu står Herr Adolf svettas och bygger om mitt hem.
Där ligger en kiosk där vi får handla på krita.
Dricka kaffe smaka minikakor ifrån Iran.
Jag har fortfarande svårt att gå ut, sist slutade det med att jag satt i en polisbil.
Fast besluten om att jag skulle åka och skjuta ihjäl de som dödade mig när jag var liten.
Dålig ide.
Men jag har fått en manager han borstar ut mitt toviga hår.
I en stor glasburk låg alla mina kritor.
Avlånga färgglada nycklar till lyckan.
En dag hade någon plockat bort alla kritor med glada färger.
Kvar fanns de bruna gråa och svarta.
Förskräckt kikade jag ner i burk.
Förklaring för beslagtagna kritor var.
Du tecknar för mycket prinsessor och har börjat måla solen i höger hörn som kreti pleti barnen.
Inte bra, inte konstnärligt.
Mest av allt blev jag arg,  men ilska har aldrig direkt bitit sönder bestämda folk.
Så tårar sprutade ner för kinder.
Nästa dag skimrade glasburk åter.
Plockade upp gula kritan satte sol snett till mitt ibland moln knotiga träd kossor i hage traktor, pricken över tårtan blev regn som föll och en vass lie mot skjul.
Någon klappade mig på huvudet log.
När jag bygger en scenografi hör jag en röst i mitt huvud pipa, tänk minimalism less is more.
Resultat blir dock oftast en  Crayola crayon overdose Total.
Vi ses ute inom en snar framtid.

3 kommentarer:

Anonym sa...

jag åt kritor

Tommie sa...

OCH TUR ÄR VÄL DET!!!! Om du inte fått tillbaka kritorna och fick vänja dig vid de bruna, gråa, fästingfärgade då kanske dekoren hade sett ut som gääääääääääääääsp eller som om BOB hade gjort den haha

Fula Edith sa...

ja tur e det annars hade kajsas låda med all säkerhet blivit brun. ho ho