onsdag 11 maj 2011

Mary Shelley dansa med mig och Rita- lilla- Lina status update.

Ok idag eller häromdagen kom jag på att jag ofta glömmer att folk faktiskt går in här och läser.
Och att några av folken känner mig.
Så jag måste,  känner jag skriva en status update.
Trodde att jag klarat av våren utan att få den årliga vårdeppen, men när jag en morgon inte kunde gå upp ur sängen och alla träden utanför var svarta och det brann under min säng sa jag; Hej Vårångest.
Sen blev jag ännu mer stressad av alla jobb som måste göras för de går inte att göra dem sängliggande.
Så jag gav upp,  åt sömnsnö och sov i stort sett bort några dagar.
( Tror att jag startade ungefär minst 5 band,  kan ha varit 6 samt smsade personer att jag älskade dem) det är sådant man gör och sen glömmer för att minnas när man tar sin första klunk kaffe på morgonen efter.
Vänta det var inte det här jag skulle skriva om utan att idag hade Seriefigurskan fixat en bil som skulle vara med på ett event i ett garage jag dekorerade ( och där Shen målade upp en grej därav lagliga tagsen ovanför som nu kommer sitta kvar för att Shen målade snyggt ovanför ).
Ja bilen den krockade, hur ofta händer det . Iof bilar krockar varje dag.
Igår åkte jag ut till landet för att såga för att något sa mig att allt var lugnare där.
På landet sprang två barbröstade män runt och sprängde bort sten.
Sågen jag blivit lovad hade snett sågblad.
Nej fan det är verkligen inte kul att skriva om nu.
En positiv sak med årets vårsvacka är att den är så djup att min folkrädsla nästan försvunnit.
Jag är som glad att jag lever efter den här helgen.
Och att jag har 5 nya band att spela i.

3 kommentarer:

Pepparkaksmannen sa...

har själv aldrig dansat med Mary men ett par gånger på lina med lilla Rita.
Min väns far sa att vi skulle ta lilla Rita med oss i bilen så att hon skulle hjälpa oss på resan. Vi körde som gudar fort fort på Autobahn och hela vägen hem till Stockholm. Några år senare då lilla Rita inte var med i bilen blev den till skrot i skogen men ingen blev död bara lite klokare. Allt var inte helt okomplicerat då!
Ditt våffeljärn står här i hallen och skramlar

Pepparkaksmannen sa...

Hej hej Edith.
Min förra kommentar försvann?
Kan inte minnas allt vad jag skrev men ditt våffeljärn står kvar och skramlar i hallen.

Fula Edith sa...

Men hur gick det till?
Jag läste den och tänkte jag skulle svara lite senare, men sen var den borta.
Jag minns att du skrev om en bilresa.
Sådant ska ju inte vara möjligt att något bara försvinner utan att jag tar bort.
I vilket fall jag tryckte inte delete på den.
Den kanske kommer tillbaka.
Jag sitter fortfarande och skramlar.