torsdag 19 maj 2011

Lånekort.







Pictures via "google search - plasticbags and methlab".
Låser upp dörr.
I köket står högar med disk.
Hon lägger sig på golvet, reser sig lika snabbt.
Tänder myggspiraler öppnar fönster.
Du får välja, antingen lägger vi all disk i badkaret, Gräskatten gjorde så.
Tittar på henne, vem fan är Gräskatten?
Jag har inte träffat honom än och du kommer aldrig att träffa honom.
Och om jag inte vill diska i badkaret?
Då slänger vi ut all disk genom fönstret, nu.
Om jag väljer fönstret får jag följa med dig till havet i morgon och titta på när du dränker strandfolket?
Nej.
Vi lägger all disk i badkaret.
Fyller på med hett vatten.
Medan matrester flyter upp kysser jag henne fast jag vet att hon inte vill.
Hon smakar hav.
Jag lånar henne och hon lånar mig.

Inga kommentarer: