torsdag 19 augusti 2010

Vinyl jägarinnan.




Pic one via neurotica.
Bild två, en icke identifierad beväpnad black mette snubbe.
Bild tre från Kaos - Vandal In Motion- bok som kommer 2011. Bilden får mig att tänka på en lägenhet som blev trashad.
Bild fyra, presentmusik att katt dö för och en snöflinga av Herr Dargers skapade verk.
Nu har alla fått sin cred för att Edith stal deras bilder.
Jag hatar att råna banker men i hans lägenhet finns nästan inga ljuskällor.
Tunna lysrör över diskbänk.
Hans hem är en skatt.
Vinylskivor från golv till tak.
År av skivbacksbläddrande.
Det är han som skjuter kocken i Fear not ( en vaggvisa).
Hur många bpm den når upp till hinner jag inte räkna.
Vinyl jägaren sitter på huk bakom spelare.
Väntar på att han ska släppa pickup på rätt spår.
Nål landar och vi hoppar upp och ner på fuktig heltäckningsmatta.
På hans köksbord ligger foton på alla hans donnor i raffiga set utspridda.
Plockar upp ett viftar i luft.
Hon på bild är tjusig funderar på om jag någonsin kommer att bli en av dem.
Droppar foto, donna hamnar under ett danssteg.
Det är kallt ute under broar lyser tusen ljus.
En dag kliver jag ombord.
Idag när jag gick hem från Mona Lisa Overdrives födelsedagsfest var jag där igen.
Under broar pillar jag bort alla de små vita prislapparna ifrån skivfodral.
Lägger dem i en trött ask.
Håller hårt för öron när han för sista gången släpper nålen.

3 kommentarer:

Enkidu sa...

En dag, en dag ska jag också ha tusen miljoner vinyler i oändliga hyllor, det kommer bli som i matrix ett tror jag det var, du vet när dom är i nått helt vitt rum och det kommer massa hyllor efter hyllor med bara vapen på. asfet scen.

Såhär typ:
http://www.thecitrusreport.com/wp-content/uploads/2010/05/madlib-1998-crates.jpg

Haha är det GYO i övre vänstra hörnet? och Rainbow oohh

Fula Edith sa...

Jag ska flytta in i en skivback om ett par år. De kommer aldrig få ut mig igen.

Rätt spanat på bild men du missade den värdelösa Hooligans 2 dvdn eller vad den nu hette.

"oroshjärta" Lotte Fernandez sa...

Awh beauty...