onsdag 18 augusti 2010

Efterrättsrester åt folket.




Pics via Neurotica.
Sen tog vi en drink.
Saknar känslan av att studsa lätt.
I nästa liv skall jag bli han med hönan.
Med höna under arm plockar vi upp alla brustna flickhjärtan i vår stad.
Snart om ett par år kommer jag i en svart liten bok kunna skriva om de två sista åren.
Eller inte för de bleknar nu.
Flickan med kakor i sitt efternamn har i ett glasklot sett att världen, den kommer verkligen gå under snart.
När jag sen kommer hem får jag svårt att andas för jag vet att klotet har rätt.
Att allt vi nu gör inte kommer gå till historien.
Historien blir till aska.
Poff och där blev skärmar svarta.
Sen har vi fest i resterna.

3 kommentarer:

"oroshjärta" Lotte Fernandez sa...

Saknar också känslan av att studsa lätt.

Enkidu sa...

yeh, nihilism är inte direkt en konstruktiv livsåskådning, om man inte vänder på det!

Fula Edith sa...

Jag är ej nihilist jag är blott en cowgirl som skjuter hej vilt. Fröken Oro vid nästa solnedgång hämtar jag dig med min pony.