torsdag 26 augusti 2010

Hey pistolero.



Pics via ride this wav.
Har helt glömt bort att berätta hur kocken blev skjuten.
Kulan studsade snyggt i kokande grytor för att plums hamna i botten av dagens special, fisksoppan.
Kocken blev skjuten långt senare i benet.
Det måste ha gjort ont.
Och nej det var inte jag som sköt kocken.
Däremot sköt jag en mås med ett luftgevär från taket på huset.
I det huset bodde en gammal nazist ingen gillade honom värst, han var alltid tyst och sur.
En dag slutade vi se honom.
Några veckor till och det började lukta död råtta från våning ett ända upp till vår vinde vapengömma.
Det kändes en smula sorgligt att han dog och ingen märkte.
Efter den dagen slutade vi skjuta mås.
Idag tog jag med mig en blondin genom den gamla staden.
Gubbar bockade bugade framför hennes fötter.
Funderar på om jag ska kolera kolorera håret tillbaka till blont för hade jag inte mer kul då.
Nej det hade Edith inte.
Det sitter som inte i håret.
Var nog en i sista sekund slängd förbannelse" din djävla skitunge" från nerskjutna måsen.
Funhouse var en rätt skojig film.
Får små meddelande från krabban på luffen de berättar om ett liv 6 timmar innan mitt skall börja.
Börjar bli tidssjösjuk.
Önskar lite att jag kunde få feber kanske redan i morgon.
Sedan undrar jag om skolgirlsen bara skall stå där eller om de tänker knuffa ut Edith från etterstupan innan hon somnar.

3 kommentarer:

Ether Dam sa...

Den smickrade blondinen berättade inte för hon skämdes, men alltså egentligen var hon kanske lite sjuk. Så om ers majestätiska Edith önskar sjukdom så kanske hon redan har smittan i sina andetag. Förlåt säger en liten blond dam som tackar så hjärtligt för en fin stund och samtal av klass. Nu är hon av berusningsmedel full, som hon egentligen aldrig blir men lovar i alla fall att ge ordentliga avsked i fortsättningen!

"oroshjärta" Lotte Fernandez sa...

Denna jävla galna fullmåne håller mig vaken...

Fula Edith sa...

Avsked på bussar är alltid skumma.
Haha.
Ja sannerligen tack själv.
Du får ett tack till om jag blir sjuk.

Fröken Oro ja den kalla bollen som lyses upp av solen låter en aldrig vara ifred.