tisdag 24 augusti 2010

Dist kickarnas Dirigent.



Inlägg 666.
Ok kollar film av Lucio Fulci, Tobe Hooper och Gus Van Sant .
Man hinner mycket film på en kväll om man tittar fort.
Fick vi utanförskapet i present från berget.
Hur känns det innanför innanförsällskapets väggar.
Trevligt antar jag.
När vi var små kunde vi finna oss rätt ofta skratta för att andra skrattade i samma stund.
Vem skrattade först och vem skrattade sist.
Våra fötter rör sig i samma takt till I feel love över dansgolv.
När temat från Midnight express mixas in följer vi snällt efter kanske att jag log.
Det finns ett par koklocke ljud i en Flykten från New York låt som också passar in här.
Välj död.
Helt klart på ett dansgolv mitt i distad kick.
Välj livsform.
Evigt sömnlös distkicks Dirigentska i strobb och mörker.

4 kommentarer:

Enkidu sa...

Häromdagen sitter vi och pratar om såna filmer från 80talet. Och att dom alltid hade häftiga soundtrack med synthar och grejer. Och man gjorde soundtracken själv. Jag har en film jag vill göra med bara egna låtar - fast det blir långt in i framtiden. Midnight express har legat på min hårddisk i tusen år nu, med massa av parkers andra filmer.

Min favorit-Fulci-scen är den med hajen och Zombien, för låten är så bra. Och jag älskar Donna Summer.
/enki

Enkidu sa...

http://www.youtube.com/watch?v=fSBO7f_g9Lk

>Tänk dig en 80tals film
Dom flyger över fält med hellikoptrar
>För att komma ut över havet
>till slut kommer dom fram till en ö
>dom är där för en sak och en sak endast:
>Sätta stop för den odöda hären
>som hotar mänskligheten
>och enda sättet att göra detta på:
>Hitta källan till viruset som
>väcker dom döda till liv igen

"oroshjärta" Lotte Fernandez sa...

Livsform flytande.

Fula Edith sa...

Ni får varsin flytande guldstars för samtliga kommentarer!