söndag 19 juli 2009

Mona Lisa Overdrive


Äsch jag har verkligen inte berättat min saga klart än.
Fuckar den tanken och forsätter, inom sinom tid får du ett porträtt av mig Fröken Lösslös.
Efter ungdomshemmet var det meningen att man skulle flytta  till en närliggande stad gå gymnasium få en liten lägenhet 20.000 kr ett slags startbidrag.
Fula Edith hade inge större lust att bli kvar i en sovstad hon längtade grymt mycket till de tickande övergångsställena regniga nätter tunnelbana sus rus och dus.
Så hon tog sina allra bästa teckningar under armen och begav sig till en konstskola i den stora staden.
Flickan i det högra hörnet biter nervöst sönder naglar.
I vänstra snubbe med wanna be basker block svårmod och ett jag fattar något du aldrig kommer komma i närheten av kicka lilla i blick.
Någon ropar Edith.
Kliver in i solupplyst rum bakom kateder mannen som sedan jag skulle upptäcka begå stort tjänstefel.
Han synar teckningar upprepar mitt efternamn som helt plötsligt väger tungt.
Ler du är hjärtligt välkommen i höst.
Söndriga naglar återsåg jag inte igen däremot svårmods baskern.
Eftersom jag inte följde planen med gymnasium i närbelägen stad gick jag miste om bidrag.
Sommaren som följde spenderade Edith med att jobba dubbelt så hon skulle få råd till konstskola och flytt.
Boendet ordnades på ett ställe jag berättat om tidigare världens finaste lilla lägenhet vid Atlasmuren.
Dock allt under uppsikt av dagpersonal som huserade i en lägenhet högst upp där man först bodde för att visa att man klarade av att vara en skötsam medborgare.
Jag kände mig mycket ensam den första tiden kändes inte riktigt klockrent att ringa mina gamla brytvänner.
Mitt favorit häng blev att gå till SF bokhandeln som då låg vid Atlasgatan.
Necronomicon Cthulu Neuromancer Count Zero Mona Lisa Overdrive haha vad jag älskade att gå in i butiken där snubbarna var klädda i svart o bar glasögon rodnade när man ställde dumma bara för att frågor.
Som tur är finns det vänner att få på konstskolor och en dag stod hon där min ridderska i mörkt kortklippt hår läppar röda och en adhd hjärna som spjutade min själ med ljusets hastighet hon var min Mona Lisa Overdrive.

1 kommentar:

swampgirl sa...

your blog is my favorite ever! i am in love.

- swampgirl.tumblr.com