torsdag 23 juli 2009

Koppor loppor.

På andra sidan jorden står tjackad brud o bakar muffins i det gemensamma köket.
Chefens ben har under flygfärd svullnat upp, 1500 kostar läkarbesöket.
Flätar hår över ståltråd.
Vi ska filma Pippi möter Pappa scen på världens bästa cafe.
Sjömans skjorta vita näbbstövlar.
Regn öser ner.
Försöker gömma mig under paraply känner mig som ett freak när jag gatan trippar ner.
Gungande flätor.
Räddning blir att de i cowboy lik stad nu firar Halloween.
Trick or treats köper stor chokladtårta fluffgrädde med bär på topp.
Liten häxa i pickup glider förbi vinkar glatt.
Höjer min gaffel ler, låtsas att han som sitter mitt i mot är min riktiga pappa just nerstigen ifrån himmel grå.
Kyrkklockor klingar portar slår upp folket ramlar ut.
Det finns mycket kyrkor på andra sidan jorden.
Tårtan smakar gott.

Inga kommentarer: