måndag 13 juli 2009

Dyra tvålar luktar gott.


Skruvar på kran försöker förstå hur vatten ska rusa fylla upp.
Badrum snöbollsrunt  fönsterglugg mitt i tak stirrar ner.
Jag tittar upp moln flyter förbi.
Allt här inne  luktar gott vikta handdukar dyra tvålar.
De andra plaskar pool skruvar på bandspelare LFO mixas böneutrop knaster vind genom fikonträd.
Citronerna är otäckt gula i år.
Tiden har stannat liten illvillig e färdas runt i min kropp.
Jeepers creepers.
Sjunker ner i vattentomt badkar under handduk.
Måste lista ut vattenbristfrågan skruvar jag med eller motsols.
Exploderar jag med snöbollen om jag väljer fel.
Lyckan artificiell eller inte hon doftar nytvättat linne.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tror du vill se:
http://www.dailymotion.com/video/x9i8hp_segundo-de-chomon-satan-samuse-1907_creation

om du nu inte redan sett den för att den följde med någon av videomarskinerna.

äckel sa...

helleo. now i'm home. i was in norrland in the woods dårå. jag säger bara fy, fan......................................

Fula Edith sa...

Världens finaste länk ju och nej inte direkt den typen av film som låg i påsar.



Norrland ack norrland.
jag vill ha de dära rotmoset som ni lovade en dag då jag lovade att jag er förbi skulle springa men sen ramlade jag o bröt benen samt slog ut ett öga.

äckel sa...

norrland gör en hjärntvättad.
rotmoset är long gone men det finns kanske lite makaronipudding! eller så får vi skapa nytt moz.