torsdag 23 juli 2009

Higheels tomtearmen upp ur vråna tippiti tappar.



Det bor inte bara en farbror i tunnlarna de bor en hel tomte arme med gubbar o gummor.
Grus knastrar under skor. 
Tick tick tick ifrån ledningar svagt ljus flackar.
När jag sitter vid mitt köksbord är jag långt ifrån denna värld.
Kanske skulle jag kunna plocka mer inspo ifrån stureplan.se.
Lite mer lipgloss  en smula mer happy hunteress än dött kött.
Grus och lipgloss snygg kombo.
När jag lite halvrädd sneakade runt i tunnlar kände jag lycka.
När jag stod på ett fancy dansgolv med 1000 kissble girls and boys kände jag lycka.
Vid mitt köksbord sitter lyckan.
Nu är tomtearme av hemlösa andra sidan av lipgloss myntet.
Världen där emellan, det är där de flesta andra bor.
Det är där Fula Edith bor.

3 kommentarer:

Fröken Lösslös sa...

å! visst är mittenbilden från Wickerman?

Fula Edith sa...

Helt korrekt. Många fina bilder ifrån den filmen finns. :)

Fröken Lösslös sa...

ja-a sannerligen!