lördag 13 juni 2009

Sprättens pappa.

Fabriken sträcker sig högt upp ifrån sandig mark ligger vid grått blåsigt hav. Sitter vi på taket ser vi snurrande radar torn bakom granar.
Varje plan har hål i golv vajrar löper igenom gap.
Står längst ner.
Han.
Ställ dig här stå helt still titta upp så ska du få se världens roligaste.
Han börjar klättra upp för smala trappor.
Står still men magen säger flytta en meter åt sidan, följer mage byter kordinat.
Han snart liten prick svår att se.
Rop ekar, du står kvar va va va.
Ja visst.
Försöker se vad ser jag, ser nått rosa har ingen aning ser något komma farande brunt va fan va?
Där jag nyss stod exploderar bajskorv.
Han klättrar skrattande ner.
Jag står tyst.
Skulle bara kolla om du var så dum att du stod kvar under bajstricket.
Bajstricket?
Vi känner inte varann speciellt bra detta är vår andra såkallde dejt.
Djävla tok, börjar skratta och där blev jag förälskad i sprättens pappa.
Nuförtiden är fabriken förvandlad till fancy hotell!
Jag fortfarande mycket glad att token blev far åt sprätten.

2 kommentarer:

Skägget sa...

Ha ha ha, Token!! Vilket passande namn.

Fula Edith sa...

Perfekt namn!