söndag 28 juni 2009

Drar med finger säger pjiuuuu fliiiiiuuuu.


I slutet av gatan ligger huset där de bor.

Naken lampa hänger över happy ikea family bord.

De är inte snälla men de rör mig aldrig jag får sitta vid deras köksbord.

Får en stor kopp te han stryker mig över hår inget mer.

De tar bilen ner till stället som har en blå skylt i neon ovan dörr.

Art of noise - Moment of love, hör låten tydligt även fast jag snällt får vänta utanför.

Vet inte vad den heter än.

Tuggar tuggummi kollar i rygga.

De brukar dröja,  han kommer ut säger att om någon mot mig dum är får de knäckta knäskålar.

Tänker att när jag blir tillräckligt stor ska jag gifta mig med honom.

Han räcker över en cola min kväll tar slut här.

Hänger läpp fladdrar ögonfrans snälla.

bildörr slår igen försvinner runt hörn.

Vet inte var jag ska gå luften kylig staden öde, känns ensamt på dåligt sätt.

Blänger sönder glatt sällskap.

Skeppsbron iklädd spindelnäts skrud havsvind svajar spindelben, om du går över bron sen natt kolla in räcket så fattar du vad jag menar.

Någon fiskar i ström.

Vänder tillbaka till slut av gata plingar på ingen hemma dörr.

Sjunker ner, rygg mot dörr byter kasettband.

Väntar.

1 kommentar:

Skägget sa...

Vackert skrifvet om bro i spindelskrud.