lördag 13 juni 2009

Hostmedicin.


Hade ofta löss som kid. Ett tag bodde vi i ett gult hus allt var happy times. På övervåningen fanns mitt egna stora lekrum.
Snett till vänster satt ett skåp med bla flaskor fyllda med hostmedicin.
Om jag ställde en pall på halvhöga skåpet nådde jag upp.
Vi ska på fest hos grannar.
Edith du måste städa ditt rum innan vi går.
Svår uppgift dricker lite hostmedicin i förtvivlan hemskt gott.
Stökigt kojor uppbyggda jag nöjd med hur det ser ut, mitt rum ett leksaksland bra att leka i.
Rättar till nått ropar på mamma, klart var det här.
Hon skakar på huvud, städat betyder inte massa stuff på golv, stänger dörr.
Korkar upp lite mer hostmedicin.
Efter tredje klunk får jag bra ide.
Slänger ut liten pixipocket bok ifrån fönster.
Efter kvart har jag slängt ut allt genom fönstret leker katastrof det ser kul ut när grejer faller.
Mamma gapar, men oj nu har du överträffat dig själv. 
Vi lämnar huset i dimma, brors pappa stannar på grusgång glömt kamera jag tar honom i handen nej inte vända om vi måste fortsätta.
Alla vänder sig mot hus. Utanför Edith fönster ligger skräpberg.
Men vad är detta.
Dom ramlade ut.
Senare på fest alla letar efter godisskålarna.
Under bord lång duk sitter Edith med annan kid godisbuffe.
Happy times.

1 kommentar:

Skägget sa...

Ha ha ha, du är så jäfvla sweet att jag inte vet var jag ska ta vägen!!