lördag 28 mars 2009

Torsk och mackaronilåda

I Hamburg blev jag inlåst i en lägenhet. Det fanns inget att äta i skåpen, ett helvetes djävla dygn satt jag och väntade på att de skulle komma tillbaka.
Fulla och förbannat glada kom de tillbaka jag hade bara lust att skalla.
Då plockar den ena fram en påse snabbmat.
Mat går före allt när du är hungrig.
Kedjan är för lång på pinnarna, måste kapa av en länk men de snurrar fint.
Min nya dator spinner som en katt.
Jag avaktiverade min fuckfacebook känns som att jag inte existerar längre. Staden har blivit invaderad av jag vet inte vad nått ifrån en yttre rymden gulag arkipelag. Eller så har jag börjat att se igen.
Ge Mattias Plink ett tidsbestämt straff.
Skulle jag aldrig säga om det var en av de mina han mejat ner.
Borde nog ta och avaktivera det här med, jag lever ett dubbelliv med mitt tangentbord det känns förbannat sunkigt.
Människor är totalt obehagliga hur behagliga de än verkar vid första ögonkastet sen sitter de där surfar dödsporr snackar illa om de som de sedan så glatt tar med en hand de inte tvättat efter senaste toalett besöket.
Nej just ja jag ska ju vara happy för jag är happy.
Efter ungdomsvårds skolan hamnade jag i ett mellan boende.
där jobbade en viss herr Nagel.
Han var snäll satt och lyssnade på mina patetiska sorger och bedrövelser med stora öron.
Sen började han att jobba över "problems med frugan".
En dag greppar han så tag i mig vägrar släppa taget pressar flåsar.
Sparkar honom säger hej du släpp.
Nej det ville han inte han hade ju suttit där i tristess och lyssnat länge nog.
Turen hon är en fin sak hon lät en byggare plinga på dörren.
Nagel släppte taget med orden nästa gång slipper du inte undan det du behöver.
Älskar byggare!
Det blev möte med personal och sos,  jag orkade inte stå emot så jag flyttade sa nej det hände väl inget solen skiner och det snöar torsk och rostbröd i Hagaparken.
Senare åkte han fast han hade väl suttit o lyssnat på nån annan.


 

Inga kommentarer: