onsdag 25 mars 2009

Allt är sant.

Byggarna rörde mig aldrig. Kanske är jag för gammal ångrar att jag kletade rött på mina läppar.
Tvättar mig utan att titta i spegeln, orkar i kväll.
Drar på mig en munktröja snörar skorna hårt stoppar en hammare i väskan.
Sätter på mig hörlurar ser mig inte om i dörren springer ner för trappor ut på gatan.
Andas tre djupa andetag fortsätter ner mot centrum.
Röd står redan vid T-banan. Hon drar djupa bloss hostar slem är mörk under ögonen.
Vi ställer oss i hörnet Sergel vid bankomaten.
Gubben i rocken får skylla sig själv, sular hammaren en gång i hans huvud med den platta sidan, byter hand drämmer till över hans näsrygg.
Näsan ramlar av landar vid Röds fötter.
Hon skrattar kickar upp den i luften.
Gubbnäsa kommer flygande.
Hans fula date skriker.
Folk går förbi.
Gubben famlar näsa.
Snuten mitt över gatan röker crack.
Jag vill åka härifrån till ett sånt varmt land sörpla drinkar i liten bikini.
Tar Röd i handen.
På McDödsDonalds köper vi pommes och kissar.

Inga kommentarer: